Najwyższe Kierownictwo w celu zgłębienia filozofii zarządzania jakością i skutecznego wdrożenia SZJ
oraz jego ciągłego doskonalenia postępuje wg ośmiu głównych zasad zarządzania:
Najwyższe Kierownictwo w celu zgłębienia filozofii zarządzania jakością i skutecznego wdrożenia SZJ
oraz jego ciągłego doskonalenia postępuje wg ośmiu głównych zasad zarządzania:
Należy zrozumieć obecne i przyszłe potrzeby klienta, dążyć do spełnienia wymagań klienta oraz dążyć do wyprzedzenia jego oczekiwań.
Kierownictwo ustala jedność celu i kierunku działania organizacji w związku, z czym winni kreować w swojej organizacji takie środowisko, którego efektem będzie pełne zaangażowanie się pracowników w osiąganie celów organizacji.
Zasoby ludzkie na wszystkich szczeblach są istotą organizacji i ich całkowite zaangażowanie pozwala na wykorzystanie ich zdolności dla dobra organizacji.
Pożądany wynik osiąga się z większą efektywnością wówczas, gdy działania i związane z nim zasoby są zarządzane jako proces.
Identyfikowanie, zrozumienie i zarządzanie wzajemnie powiązanymi procesami jako systemem przyczynia się do zwiększenia skuteczności i efektywności organizacji w osiąganiu celów.
Warunkiem koniecznym, aby zarządzanie jakością przynosiło wymierny efekt, jest ciągłe doskonalenie funkcjonowania całej organizacji.
Decyzje w ramach organizacji powinny być podejmowane tylko na podstawie faktów, bowiem ich skuteczność zależy od przeprowadzonej analizy danych i informacji.
Organizacja i jej dostawcy są od siebie zależni, a wzajemnie korzystne powiązania zwiększają zdolność obu stron do tworzenia wartości.